unga mammor

vad tycker jag om det?

det ämnet kan diskuteras fram och tillbaka hur mycket som helst. jag tycker att man ska vara stolt över de tjejer/par som väljer att behålla sitt barn även om man är ung. ett barn vid ung ålder kan göra att man går miste om mycket i sin ungdom, men det kanske det är värt ibland? tänk va stark man måste vara, att samtidigt ta hand om sig själv och ett barn. ändå tycker jag att det skulle vara mysigt att ha en egen bebis, om man slapp alla problem. fast samtidigt undrar jag, hur skulle jag göra? om jag skulle bli gravid nu har jag ingen aning om vad jag skulle göra, om jag skulle behålla det eller inte. jag vet inte om jag och alex hade blivit bra föräldrar, vi hade nog uppfostrat vårt barn som vi vill leva idag och inte som föräldrar ska uppfostra sina barn. många säger att barn inte ska skaffa barn. men jag tycker att barn kan skaffa barn så länge de är medvetna om allt ansvar och jobb. men jag ser upp till unga föräldrar som väljer att behålla sitt barn, det är starkt! även fast samhället ibland tittar åt ett annat håll...

bara en liten fundering..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0